Zkušenosti našich absolventů se studiem a dalším pracovním uplatněním
Obor Východoevropská studia zájemcům nabízí
Program Východoevropských studií zahrnuje především:
… a dále:
Obor Východoevropská studia má akreditovaný bakalářský i navazující magisterský stupeň.
Obor můžete studovat jednooborově i dvouoborově v kombinaci s dalšími obory na Filozofické fakultě UK i s oborem Pravoslavná teologie na Husitské teologické fakultě UK.
Absolvent oboru získává zejména v praxi využitelné jazykové znalosti a široký kulturně-společenský rozhled v minulosti i aktuálních problémech Litvy, Lotyšska, Ruska a Ukrajiny.
Při rozhodování mějte na paměti, že pro přijetí do bakalářského studia není nutná znalost areálových jazyků. Pro zájemce o studium ruštiny v rámci bakalářského studia se vstupní jazykovou znalostí realizujeme paralelní skupinu pro pokročilé.
Zkušenosti našich absolventů se studiem a dalším pracovním uplatněním
Obor Ruský jazyk a literatura zájemcům nabízí
Program oboru Ruský jazyk a literatura zahrnuje především:
… a dále:
Obor Ruský jazyk a literatura má akreditovaný bakalářský a navazující magisterský stupeň v jednooborové formě.
Absolvent oboru získává zejména v praxi využitelné jazykové znalosti a široký kulturně-společenský rozhled v minulosti i aktuálních problémech Ruska
Podrobnější informace o přijímacím řízení a nabízeném oboru získáte na našich stránkách:
„Průběh přijímacího řízení a doporučená literatura“, „Charakteristika oboru“
Při rozhodování mějte na paměti, že pro přijetí do bakalářského studia je nutná vstupní znalost ruštiny minimálně na stupni A2 Evropského referenčního rámce pro jazyky, pro přijetí do navazujícího magisterského studia je nutná vstupní znalost ruštiny minimálně na stupni C1 Evropského referenčního rámce pro jazyky.
Bakalářský program Ruský jazyk se zaměřením na vzdělávání nabízí:
Absolventi programu Ruský jazyk se zaměřením na vzdělávání jsou připraveni:
Koncepce strukturované učitelské přípravy vychází z modelu celoživotní přípravy učitele a školy jako učící se instituce, z tzv. kompetenčního pojetí přípravy učitele.
Jde o celkové pojetí profesionality učitele, který:
Předností sdružené varianty studia je především to, že dovoluje absolventům zvýšit šance na úspěšný přechod do praxe. Při tomto typu studia jsou předměty obecně učitelského modulu společné pro oba učitelské obory, díky čemuž dochází k výrazné faktické úspoře času studenta. Student také získává větší rozhled a poznává více oblastí, což zásadně zlepšuje jeho flexibilitu. Sdružené studium tak nejen poskytuje absolventům lepší možnost pozdějšího uplatnění ve školském prostředí, ale také rozšiřuje možnosti využití nabytého vzdělání mimo systém školství. Široká kombinovatelnost učitelských programů výrazně podporuje individuální rozvoj studenta.
Navazující magisterský program Učitelství ruského jazyka pro střední školy nabízí:
Absolventi programu Učitelství ruského jazyka pro střední školy jsou připraveni:
V navazujícím magisterském studiu učitelství student absolvuje:
Koncepce strukturované učitelské přípravy vychází z modelu celoživotní přípravy učitele a školy jako učící se instituce, z tzv. kompetenčního pojetí přípravy učitele.
Jde o celkové pojetí profesionality učitele, který:
Předností sdružené varianty studia je především to, že dovoluje absolventům zvýšit šance na úspěšný přechod do praxe. Při tomto typu studia jsou předměty obecně učitelského modulu společné pro oba učitelské obory, díky čemuž dochází k výrazné faktické úspoře času studenta. Student také získává větší rozhled a poznává více oblastí, což zásadně zlepšuje jeho flexibilitu. Sdružené studium tak nejen poskytuje absolventům lepší možnost pozdějšího uplatnění ve školském prostředí, ale také rozšiřuje možnosti využití nabytého vzdělání mimo systém školství. Široká kombinovatelnost učitelských programů výrazně podporuje individuální rozvoj studenta.
(https://www.ff.cuni.cz/studium/studium-v-zahranici/zahranicni-vymenne-programy/)
(https://www.ff.cuni.cz/studium/studium-v-zahranici/zahranicni-vymenne-programy/llp-erasmus/